mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Simma!

Kategori: Allmänt

Blev en liten skoterrtur igår, skönt att komma ut å göra nå annat än att bara
ta en prommis :) :) Sen packade jag ner ungen i vagnen, hon sov redan efter
skoterturen. Gick och grattade Alexandra som fyllde 20 år :)
 
På kvällskvisten kom Johan och Marie hit, drack te och käkade semlor,
söndags mys framför tvn ;) ;)
 
Idag har Martin börjat med Slanka, jag är inte alls påläst om de men tydligen är
Slanka lika som Cambridge. Tommy har på en vecka gått ner 8 kilo och nån i
stan i typ samma storlek som Martin hade gått ner 10 kilo på en vecka.
Han är taggad för det här och jag ska stötta han så gott jag kan, hoppas att han
pallar hela veckan utan att bli ett monster ;)
Efter att ha varit hemma fem veckor med mig och Grynet, mest stilla sittande,
julmat och folk som kommer å hälsar på så har några extra kilon satt sig på honom.
Slanka kan kanske vara en knuff i rätt riktning för att sedan fortsätta med träning,
bättre/mindre kost.
Börjar med en veckas påsar så får vi se om han pallar att fortsätta och sedan trappa
ner från tre påsar pulver till två plus en måltid osv.
Jag har x antal kilon kvar efter graviditeten men de ska jag försöka träna bort utan
pulver måltider :) Nu är de färdig fikat! ;)
 
Nästa vecka börjar vi också om med Ica-kassen. Jag har kört fast i matlagningen,
känns som att vi vaje månad äter precis samma saker. Har tappat insperationen till
att variera måltiderna. Men eftersom att vi bara är två personer i vårt hushåll kommer
vi att variera påsarna, var annan vecka 5-dagars och var annan 3-dagars. Frysen
svämmar över av matlådor annars.
 
 
I dag är Martin på utejobb och kommer bli sen hem, kanske kring åtta. Jag ska
till badhuset och simma vid sju så Grynet ska vara hos sin Faster och Kusiner :)
Det blir nog mer en utmaning för mig än för henne x) Är van att lämna henne med
Martin och göra saker på egen hand under små stunder men inte att lämna henne
ensam hos någon annan. Har fullt förtroende för A-C och vet att det kommer gå bra
men lite kinkig är jag allt x)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: