mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Bra helg :)

Kategori: Allmänt

 
I lördags åkte Martin till överäng tillsammans med Jan, passade på att ta en timme på gymmet medan Grynet sov i vagnen. Bjöd hit Alexandra på liten tjej-kväll eftersom båda våra karlar var borta <3
Bjussade henne på spagetti och köttfärssås, lite rödtjut och paj! Kollade på tjej-film och snackade strunt! Mycket mysig kväll, tack!
 
Inte i julas utan julen före det, alltså 2011 fick jag dessa flaskor av min chef. Var gravid så dom blev aldrig uppdruckna, delade en flaska (50ml) med Alex. Päron, mycket god!
 
Igår var jag hos Emelie och provade lite produkter från veet genom Buzzador. Mjuka och lena ben fick jag, mycket trevligt även det.
Martin var ganska sliten från helgen i överäng så Grynet fick hänga med mig :) Tur att hon är lättsam att ta med sig, oftast nöjd. Emelie gillar ju dessutom barn så det var inga bekymmer!
 
Precis när jag gett mig in på att vaxa Emelies ben ville givetvis Grynet sova, lite gnäll en stund men sen somnade hon och sov som en stock på soffan :) hjärtat!
Kanske ser lite tokit ut med snutten precis över huvudet men hon sommar inte annars ;p
 
Har precis gett Grynet gröt och lagt ut henne i vagnen. Lilla tjejen var så trött att hon nästan somnade i maten. Ville inte heller ha någon ersättning efter gröten så hon fick gå å lägga sig ändå :)
Eftersom att hon fortfarande är så liten är gröten och maten hon får bara smakportioner. Det byter alltså inte ut hennes vanliga måltider med ersättning, men idag blev det så. Får kanske räkna med en kortare vila men så är det ibland.
 
Gymmet ikväll, känns riktigt skönt att faktiskt vara peppad och motiverad. Inte alls kul att gå till gymmet när man tappat lusten!
 
Hoppas bilstolen kommer idag och min nya sommarklänning som jag beställt till dopet :) Håller tummarna för att jag ska kunna ha den. Risken finns att den passar över bysten men blir stor i midjan.
 
puss å kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: