mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Neo Nate 5500a

Kategori: Allmänt

Har tagit tag i saken och köpt en Neo Nate Baby Call (barnvakt). Den som vi hade sedan tidigare från Clas Ohlsson funkar tyvärr inte alls stundvis..
Batteriet på den går sönder när vi använt den ute. Bytt baterier i den från Clas Ohlsson tre gånger sedan vi köpte den. Har lämnat Grynet ute i vagnen och gått in, när jag senare gått till dörren för att titta till henne har barnvakten dött och ungen skriker.. INTE okej! Nåja, den är inte lämpad för utomhusbruk men va fan!! Syrran använder ju jämt sin ute!
 
Nicko och Jenny har denna Neo Nate och är mycket nöjda. Nu provar jag samma. Den är en dyrare variant men absolut värt det om den funkar. Liten och smidig.
Denna modell är speciellt utformad för den nordiska miljön.Den har en räckvidd på 800 meter, varnar när man kommer för långt ifrån.
Visar temperaturen ner till -19 grader C i vagnen/sovrummet. Känns som en sak man kan leva utan men ändå bra.
Den varnar när batteriet börjar bli dåligt. TACK!!!
 
Massa funktioner (många till överdrift/onödiga), den har bland annat nattlampa, kan välja vibbration istället för ljud. Visar sovande/gråtande/nöjdt ansikte i displayen. Man kan välja olika kanaler/frekvenser så att man enbart hör sin baby, annars kan man få in grannens baby om dom har lika kanaler inställda.
Alarm vid för hög/låg temp. Alarm vid lågt batteri samt för lång distans mellan.
 
Såg att den kostade kring 15/1650 kr på de flesta ställena på nätet och i butik. Då är det plus frakten dessutom.. Jag hittade en sida där den kostade 1195 kr inklusive frakt. TAGET! ;) Fick hem paketet idag och beställde den i förrgår. Hittils mycket nöjd :) Fick med en liten snuttefilts grej på köpet tydligen ;) Tack å bock!
 


Nu har jag i alla fall bestämmt mig för att simma två dagar i veckan!
Måndag och Onsdag blir mina simmar dagar :) Ska bli skönt!
Ikväll myser vi bara med en flaska vin och varandras sällskap <3 Älskar gubben min, vår lilla familj!
 
Tjing pling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: