mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Palt <3

Kategori: Allmänt

Förberett inför eftermiddagens paltkokning (: Skalat potatisen, ställt fram matberedaren som jag för övrigt fått av Annelie! Fläsket är tärnat och står i kylen. Tagit fram mjöl, salt och ett ägg! Sen är det bara att dra igång!
Tony och Annelie skulle komma på middag idag men dom är båda förkylda, Annelie ligger med feber :-S Nåja det går fler tåg, dom får prova palt en annan gång :)
Nicko och Jenny kommer i alla fall och käkar :p
Uppdaterat fotoramarna i sovrummet :) Lite nyare kort!
Igår var ytterligare en skön skoter söndag! Ingen sol men varmt ute. Jag plus grynet och två hundar åkte pulka bakom Martin till melltjärn. Farfar, Alexandra, Micke och Diana följde också med. Kort därpå dök Peter, Jerry, Ebba och Niklas upp :-)
Mycket mysigt <3 Nu gassar solen och det är tre grader varmt! Tänk om vi haft det igår!! Det hade varit ännu mysigare!
Lämnade tillbaka hundarna när vi kom tillbaka till byn igen. Köpte två bingolotter åsså kom Johan hit och spelade med oss. Martin vann två Sverigelotter!
SnyggUngen min <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: