mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Energi

Kategori: Allmänt

 
Mycket har hunnit hända sedan jag senast uppdaterade bloggen, men
det är ju bra för då finns det massor arr skriva om ;)
Martin håller fortfarande på med Slanka, pulver dieten, han är så duktig
som kämpar! fem kilo hade han rasat tror jag att han sa :) En bra knuff
i rätt riktning. Eftersom att han inte äter mat gör inte jag de heller x) haha!
Knappt i alla fall, det är inte riktigt chysst att laga värsta middagarna när
han kämpar å sliter. Passar på att äta min middag innan han kommit hem,
igår värmde jag en matdosa med palt ;)
 
I onsdags bjöd Johan och Marie på middag, så att jag skulle slippa äta
ensam. Det var snällt av dom, blev en super smarrig pastasallad och en
blåbärskaka med vaniljsås till efterrätt ;) Hon kan hon, den där Marie ;)
 
Passar även på att renovera lite i köket eftersom att vi knappt använder
varken diskbänk eller spis :) Förstår inte vad jag fått all energi ifrån,
solen kanske?! ;D
Maskerade och målade det hemska kaklet igår, det blev som ett helt
nytt kök! Ska sätta ny silicon idag :)
 
 
Skrubbade och rengjorde kaklet samt spis, ugn och bakom spisen... Det
kan inte ha varit gjort på EVIGHETER! urk! Men nu är det gjort :)
 
Har även fått upp väggordet i grynets rum och målat listerna som bara
varit grundade :) Blev även ny färg på fönsterbrädan och fönsterkarmarna :)
Börjar bli riktigt nöjd med vår barnkammare :)
 
 
Har lite smått dragit igång projekt trappen! Är så kräkless den orange-färgen
som är målat där, och för att inte tala om den orange/gula plastmattan! BORT!
Själva trappen ska bli vit och väggarna i "trapphuset" ner blir ljusgrå!
 
Ikväll är det melodifestivalen, Nicko och Jenny ska komma hit på lite kvällsmys!
Tror det kommer bli sjukt trevligt! :) Dricka lite Asti och vin, äta kryddkorvar och
brie-ost ;) Deras lilla Nova följer givetvis också med, kanske Snowie ( ingen aning
om stavningen;)! ) följer så att hon inte äter upp huset när dom är borta :P
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: