mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Söndag

Kategori: Allmänt

Hoppsan, han såg visst lite sur ut men han ligger å myser med mig på morgon! Spinner högt och små trampar lite med tassarna av välbehag ;) 
 
Mindre arga ögon här. Min älsklings kisse! 
 
Han är så fruktansvärt snäll och go. Det är som om katten förstår att vi är tre i vår familj (än så länge) och om jag eller Martin är borta blir han lite speciell. På ett  positivt sätt!
Fritte har alltid tytt sig mer till mig men det är inte så konstigt.. Jag är hemma mer, lämnar hemmet sist och kommer hem först. Jag tar hand om allt kring katten. Kloklippning, kattlåda, kamning osv. Han är inte fullt lika mysig med Martin som med mig men när jag är borta! .. Då tar katten fram sin finaste sida till Martin och är så snäll å go att hälften vore nog ;p
Precis som att han förstår att familjen är bruten, om än bara för en kort stund. 
 
Idag blir det 3D bio! Åh som jag har längtat efter att få se modig! ;) Sjukt taggad, å Wilma skulle också med. Hon sken upp som en sol när hon hörde att både jag och stjärtil (Martin) skulle dit :P
Wilma är då alltså Martins jobbarkompis äldsta dotter och båda döttrarna kallar Martin för stjärtil ;)
 
Igår blev det äntligen palt som jag längtat efter så länge! Riktigt jävla gott blev det dessutom! Alexandra käkade också med oss, hon är superförtjust i palt så hon har stående inbjudan när det kokas ;p
 
 
Alexandra kom även till frukost innan vi åkte på jobb, då hade hon inte sin katt med sig och gissa om Fritte blev sur!! Han ville ju leka med hennes lilla Spader! Alexandra fick bokstavligen en utjamning när hon kom tillbaka innan middag utan katt igen!!
När hon sedan hämtat sin katt och kom över blev Fritte nöjd! Han fick äntligen leka med sin kompis!
Sjukt söta små personligheter hos vår katt! :) BästFritte! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: