mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

pyssel dag på grönvägen!

Kategori: Allmänt

Idag har både Linn och Pontus varit här nästan hela dagen, det är inte allt för ofta det sker! :-) Super mysigt! Jag gräddade våfflor till brunch och sen var dom här till fyra någon gång! 
Pontan spelade tvspel med Martin och Linn pysslade på med cernitlera. Gjorde fina bokstäver som vi kan sätta upp på dörren till barnkammaren! 
 
 
Själv skruvade jag ihop spjälsängen för att se om vi fått med alla delar, sydde sedan klart madrassöverdraget. Bråkade till och med dit en dragkedja! Piffade med lite gardiner till sovrum och hall! :-) 
 
Martin flätade håret på Linn och jag skruvade upp en "korg-anordning" i hallen, fin fördelning här hemma ;-) 
 
Någon dag till veckan blir det garderobsmålning, Linn ska komma hit någon dag efter skolan och pyssla på lite! :-)
 
Köket, planen är att bordet ska vridas och en kökssoffa ska in där :-) Gardinerna SKA bytas ut så snart som möjligt! Dessa satt här när vi flyttade in. Fönstret är 123cm i innermått och hissgardinerna som jag hittat färdiga är bara 120 bred.. 
 
Den andra delen av köket så att säga! Jävligt stökigt på bänken just men det får ni tåla! ;)
 
Det är mycket som ska fixas men vi tar det pö om pö. Så som vi hinner och orkar. Kan inte åsido sätta allt annat och bli osams bara för att få klart. En dag i taget och lite åt gången :) 
 
Det är ju ändå något magiskt över hösten när mörkret faller på. Kan tända massa ljus och få tillbaka den där mysiga, nästan vintriga känslan!
 
Nu blir de en tvätt av fejset och borsta gaddarna sen sova!! Trött som ett sär! (måste bara "rasta" katten först!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: