mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Måndag

Kategori: Allmänt

Brukar väl säga att med ny vecka kommer nya friska tag. Håller inte helt med! Jag är trött, superdupertrött! Även om jag bara jobbar ca 50% så är det jobbigt, tröttsamt och tungt. Dessutom är jag på jobbet 6 dagar i veckan!
Tunga säckar med tvätt som ska kånkas fram och tillbaka. Upp och ner för en trappa. Badrockar som ska bäras fram och tillbaka från tvättstugan (som dessutom ligger i en annan byggnad). Böja sig ner för att ta upp nå på golvet, dammsuga och skura under sängarna. Det är jobbigt med en babymage! Väntar på papper från försäkringskassan, ska ansöka om havandeskapspenning.
Då ska man väga allt man bär, skriva utförligt om allt som innefattar dagarna på jobbet. En blankett till min arbetsgivare och en som jag ska fylla i. Än kan jag jobba, vill inte gå hemma nu men det rekommenderas att ansöka i god tid. Som alla redan vet är ju försäkringskassan inte snabbaste bilen i racet!
Nu ska jag och Fritte kliva upp så att man sen ikväll får gå å lägga sig igen ;) Havregrynsgröt och en tekaka står på morgonens meny!
Puss och kram! Ps. skriv namn på kommentarerna så jag vet vad ni är för godingar ;p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: