mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Lördagens bestyr.

Kategori: Allmänt

Nysnön ligger på skutan, det lär inte dröja innan första snön faller även här. Härligt! Jag längtar faktiskt till snön och den riktiga vintern kommer. Få höra snön knarra under fötterna, gå en promenad med vagnen! Mys <3


Blev spagetti och köttfärssås till middag idag på gubbens beställning. Under tiden kastade jag ihop en deg till lite tekakor! Åh shit vad goda dom var!
Här kan ni få receptet:
4 dl kokande vatten
4 dl havregryn
25 g matfett
2 tsk salt
2 dl kallt vatten
2 msk sirap
50 g jäst
1.1 liter vetemjöl
Häll över det kokande vattnet över havregrynen. Klicka i matfettet och rör om. Låt stå 30min.
Tillsätt salt, kallt vatten och sirap. Smula ner jästen och tillsätt det mesta av mjölet. Arbeta degen smidig.
Låt jäsa under duk i 40 min. Ta upp degen på mjölat bakbord och dela i 14-16 bitar. Rulla till bollar och platta ut till tekakor.
Lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Nagga och grädda i 200 grader ca 10 min.
Fruktansvärt goda var dom! Har för övrigt fått nackmassage av gubben under hela inläggets skrivningstid! Det är inte fyskam!
Nu tv och soffmys <3 Trevlig lördag alla fina!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Möms :-)

    2012-09-10 | 07:02:11

Kommentera inlägget här: