mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

bråklås!

Kategori: Allmänt

Förkylningen har dragit igång med raketfart, fått hosta och grönslem. Halsen gör ondare och snoret rinner! Urs! Jag har verkligen inte tid och ork med det här! 
Jag ska jobba och snart även flytta, energin behövs till viktigare saker än att hosta så lungorna fastnar i halsen! Apoteket idag, köpa halstabletter och kuckelimuckmedicin!  
 
Den lille mumriken sprattlar och sparkar så jag tror att jag ska bli blå på magen! 
 
Orkar inte jobba i samma vanliga tempo och Lisbeth tackade ja till en annan tjänst. Har en annan tjej på lut som ska komma och kolla/prova. Det går fort nu när det inte är så långt kvar. Snabba vändningar från att må skapligt bra till att tycka att allt bara är okej. 
 
Jag har många "energi tjuvar" runt omkring som bidrar till att energin tar slut! Men snart är väl även det över! 
Jag vill komma in i det efterlängtade huset och få komma i ordning innan baby kommer! Allt behöver definitivt inte vara klart men jag vill ha fått upp barnsäng och kläder, fått ordning i kök och vardagsrum! 
Garderoberna ska målas invändigt och utvändigt, allt ska packas upp och lite hemtrevligt vill man få det! 
 
Nu ska jag kliva upp och äta frukost, magen kurrar! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: