mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Blomman!

Kategori: Allmänt

Har en ganska rejält stor blomma i största fönstret, fråga mig inte vad den heter men den ser ut som en mini palm!
 
En timma sedan, ca kvart över tre på natten tyckte katten att det var lägligt att riva ner den.. Blev ett bra duns när den krukan föll i golvet, krukan höll tack och lov!
 
Han brukar vara på den där blomman ibland, bita lite på bladen men han vet mycket väl att han gör fel. Har tillrättavisat honom flera gånger tidigare så minsta lilla som man knäpper med fingrarna sprätter han där ifrån! Hoppas att det var första och sista blomkruksnedrivningen!
 
 
Lilla mumriken här i magen sprattlar som aldrig förr, har gått in i vecka 28 och har 90 dagar kvar till BF :D Det börjar kännas nära nu. Inte helt overkligt och sinnessjukt långt bort! Har det mesta inköpt och klart, ja i alla fall av allt det viktigaste till första tiden! Vagn, bilstol, babysitter, spjälsäng (sjuukt fin oval spjälsäng!), kläder att åka i hem i till lille mumriken. Blir ju mitt i vintern! Voksi påse, skinn och sånt som blir tillhörande vagnen. Samt sånt som tillhör sängen. Har sytt ett superfint spjälskydd med typ barbapappa motiv. Köpt täcke/kudde och sängkläder. Har massor med fina saker! Tycker att det är fruktansvärt kul att handla och göra fina saker tills det ärdags :D Skulle jag skriva ner allt här av vad vi köpt, fått och har hemma skulle inlägget aldrig ta slut :P haha! Men samtidigt är det inte för mycket, nästan inget är helt nytt och inget som vi köpt känns onödigt!
 
Beggad vagn, beggad säng, beggad babysitter som vi fått av sis, mycket beggadd kläder och lite nytt :D
 

 
Familjen som har haft vagnen före oss bor här i byn och vi känner dom. Är mycket god vän med mammans lillasyster Alex! Pojken som har legat i vagnen har inte varit något vidare vagnbarn. Sovit inne i vagnen, finns inget slitage varken på däck eller tyg. Så vagnen blev ett riktigt kap!
 
Nu ska jag vålds knipa igen ögonen och hoppas på att jag somnar om snart, utan att bli väckt av rasande blommor! Puss och God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: