mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

urs för förlossning!

Kategori: Allmänt

Börjar bli mer nervös och orolig inför förlossningen. Dividerar fram och tillbaka om olika typer av smärtlindring. Vill helst klara det med lustgas och stöd från Martin.
Jag tror, vill i alla fall tro att det ska gå bra med att andas genom värkarna och använda lustgas. Om det inte alls funkar för mig har jag funderat på epiduralbedövning, men samtidigt är jag rädd för att sätta nål och slang in mellan kotorna i ryggen!
 
Nu har i alla fall ännu en helg passerat. 5 veckor kvar till beräknad ankomst ;p Pysslar och fixar i huset så att det mesta ska vara klart när vår lilla Grynet kommer
 
Snygg tapeten som ska hänga i vårt sovrum. Målat och förberett under helgen. Imorgon kommer bästa Sara för att hjälpa mig tapetsera! Tänk så fint en kommer bli!!! 
 
Tror att det kallas för att "nästa". Tydligen väldigt vanligt för gravida. Sista rycket inför vad som komma skall, extra energi till städning, renovering och fix. Som när djuren bygger ut sina bon för kommande ungar.  
Ärs, vad vet jag?! Det var något jag läste någon stans och tror det kan stämma.
 
Morgonmys med Fritte

Kommentarer


Kommentera inlägget här: