mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

summa summarum

Kategori: Allmänt

Fredagen var en trevlig dag. Mysig middag med hjärtat och sen en snabbis till norrpan i trevligt sällskap :-)
 
Målade under dagen klart runt garderoberna och lyckades få dit dom ommålade dörrarna! Känns som en helt annan hall ;-) vi är sjukt nöjda! 
 
Lördagen klev vi upp i skaplig tid, Lelle kom på morgon kaffe som vanligt :-P Kopplade på släpvagnen och åkte till stan! Blev inköp av innertak hit till huset samt klick golv till lill kojan i huså. Gick på jula och där hade minsann gubben spenderarbyxorna på sig ;-) Fyndade massor med bra saker, bland annat en glöggslev och ett par rosa arbetsbyxor till mig ;-)  Spik till spikpistolen, siffror till att sätta upp på husknuten!
Det var ju skoterns dag även i Östersund så vi kikade på lite maskiner och träffade trevligt folk. Blev fort less och jag började få kraftigare sammandragningar. 
Åkte till Martins moster i Ås, tömde lite saker från hennes garage. Saker som är kvar efter Martins mormor. 
En helt okej bäddsoffa som ska stå i källaren och en stor klumpig sak till bokhylla som vi hoppas ska passa in i vardagsrummet. 
 
Lite kaffe och macka sen hem mot Järpen - förvärkar från helvetet!! 
 
 
Kraftigare och kraftigare men sen blev det oförändrat. Skickade iväg Martin på 35års kalas eftersom jag inte orkade följa med. Läget är under kontroll skulle man nog kunna säga ;-) Ingen bebis än!
Har lyckats sova lite under natten, främst på morgon. Värkarna har avtagit något så vi kan nog pusta ut ett tag till ;-) 
 
 
Igår kände jag bara att Urs, nä! Orka förvärkar och en långdragen förlossning som sen säkert ska bli kejsarsnitt. Tillta eller avta!! 
Värkarna avtog så vi får väl se hur länge det är lugnt i magen denna gång ;-) Längtar fruktansvärt efter vår lille bebis, men det är bra om det dröjer lite till, 5 veckor till bf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: