mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

sakta men säkert

Kategori: Allmänt

Börjar gå framåt i sakta mak, spacklade klart uppe i vårt sovrum igår. Tog bara hmm, kanske fyra dagar ;-) sittandes på en stol stundvis för att slippa krypa omkring på golvet! Nu fattas bara att Martin hyr den där slip grejen med uppsamlare, då kan jag slipa :-)
Synd att förarbetet är så tråkigt men det måste ju göras. Snart börjar man se den verkliga skillnaden när färgen kommer upp på väggarna! 
 
Bjuder på en Martin och Fritte bild bara för att dom är mina bästaste pojkar! <3
 
Vi har även hittat en säng :-) en 180! Men det är ingen gavel eller ram, bara ben. Passar mig utmärkt för då kan jag göra en egen huvudända! ;) 
Paret som äger macken hade lagt ut den på blocket och Martin fick ett kanonpris av Ove! :D Ena resårkärnan är hård och den andra är medium. Perfekt! Jag vill ha medium och Martin behöver hård till sin rygg! ;p Måste ha varit menat att vi skulle ha just den sängen! 
 
Lunchade med Marie igår på Norrpan. Fantastiskt god mat! Jag åt halstrad sejfilé med kokt potatis och romsås! Nomnomnom! Marie tog köttgryta med ris. Gott även det sa hon. Han kan det där med att laga mat, Markus, men det var ju inget nytt :D 
Fick en jättesöt present av Marie igår, en rödrandig body med ett litet hjärta på. Supertack :D 
 
Besökte tandläkaren i Åre i tisdags för en lagning, asbra tandläkare! Första lagningen utan lugnande på jag vet inte hur länge!! 
Stannade till på Åre choklad fabrik på vägen hem. Köpte en grattis strut som vi gav till Sara och Robin nu när dom är nyblivna föräldrar. Skrev ett jättefint kort som vi också gav till dom :) 
Träffade Sandra på fabriken, alltid trevligt att träffa den pinglan ;) Fick en kopp varm choklad av henne, nomnomnom! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: