mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Mat Momma!

Kategori:

Jag är nog en liten "Mat Momma" som Martin brukar säga! Älskar att laga mat och baka! ;-) I morse blev det en sats shackrutor och en med hallongrottor! Riktigt goda! Allt för att hålla mig sysselsatt! Tankarna springer iväg då jag inte har något för mig..
Till middag blev det korvgryta med ris.Kryddiga korvar, frukost korv, paprika, färska champinjoner, lök, purjo och bacon. Grädde, turkisk yoghurt, tomatpuré och kryddor! AsJävlaGott! ;-)
Maud är mycket duktig på djur och uppfödning samt norska! Jag förstår knappt norska och uppfödaren till Fritte försöker inte heller göra sig lättförstådd då man pratar med henne. Bjussade svärmor på middag och sedan fick hon ta sig ett snack med uppfödaren. Vi blev inte så mycket klokare men hon blev också mycket bekymrad över att Fritte blivit så sjuk.
Finns ingen "dolda fel försäkring" men alla papper visar ua, hoppas att allt går igenom med Agria här i Sverige. Oavsett om vi måste betala eller om försäkringsbolaget tar smällen så måste Fritte kollas upp och få den vård han behöver. Försäkring eller inte, katten är sjuk och behöver hjälp snarast!
Djursjukhuset Östersund ringde idag strax före 13, ett utav blodproverna som tagits och blev skickat till Uppsala (viruspaketet) har gått till spillo.
Dom hade helt enkelt tappat eller spillt ut provet och behövde ett nytt. Fick en ny tid i Såå på kliniken för att ta ett nytt prov, det fördröjer provsvaret.
Förhoppningsvis får vi svar till på fredag, om han klarar sig så länge..Stackars älsklings Fritte blir bara sämre och sämre.. Det är så plågsamt att se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: