mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

lugn dag

Kategori: Allmänt

Så även en till lugn dag i Järpen! Bakade ett gäng pizzabullar på morgon och sen flöt dagen på i ett väldans tempo. Ingenting blev gjort men helt plötsligt var klockan två!
 
Handla lite matgrejs och sen på byggaffärn för att inhandla lite till mitt byrå projekt! Lila färg, sandpapper, kloss, pensel å lite sånt! Imorgon påbörjas eventuellt projekt byrå upp-piffning :-)
 
Cia är kvar här men åker hem imorgon kväll tror jag. Blir nog lite tomt! Skönt att ha en "pitbo" runt omkring sig som omväxling! ;-)
 
 
 
Pizzabullar
1.5 dl mjölk
0.75 dl olja/flytande marga
50 g jäst
1 ägg
1 tsk socker
0.5 tsk salt
7 dl mjöl
Eventuellt 1 pressad vitlöksklyfta
 
Fyllning:
Puré/Chilisås/ketchup. Oregano/pizzakrydda. Skinka, Riven ost.
 
Varm matfett och mjölk fingervarmt. Smula ner jästen. Tillsätt ägg, salt, socker och eventuellt vitlök.
Rör ihop, vispa ej.
 
Arbeta in mjölet, lite åt gången och låt jäsa under duk i 15-20 min.
 
Kavla ut degen som vanlig bulledg. Bred ut purén och strö över oregano. Strö på fyllning och rulla.
 
Dela i 16 delar, lägg i formar. Jäs ca 30min.
 
Pensla ägg och garnera med ost. Grädda 225grader ca 15 min .
 
Det var allt för mig, tack och hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: