mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Lördag

Kategori: Allmänt

Så var helgen äntligen här! Ingen direkt skillnad för mig som har helg alla dagar i veckan men nu är ju Martin ledig ;) Å det betyder att nu blir det lite action i huset ;p
Igår kväll slipade han väggarna uppe i vårt sovrum, har lånat oss en slipmackapär och dammsug! ;p Idag ska jag gå med kloss och handslipa närmast hörn och lister där maskinen inte riktigt når fram. Sen torka av väggarna  och börja måla!
Den lämnar inge damm efter sig, den är snabb och effektiv så slipandet går som på räls! 
 
Känns fantastiskt bra! Och på måndag kommer troligen den SKIT snygga tapeten upp! ÄLSKAR den! Vit med änglar, kunde inte bli mer "Kajsigt"! Martin tyckte också att den var fin, om än den redan var vald och betald innan han såg den ;)
 
Önskar dock att min pappa hade varit normal nog att kunna komma och hälsa på! Det är trots allt han som lärt mig spackla, tapetsera och allt sånt. Jag kämpar och står i! Med hopp om att han kanske i alla fall skulle bli stolt!
Saknar honom så det gör ont i själen! Vill att allt ska vara bra igen. Att han tar sin roll som aktiv morfar, inte bara att han är biologisk morfar! 
Men hur kan man bli morfar när man inte upprätthåller en pappa roll?! 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Vi får hoppas att undrens tid inte är förbi...<3

    2012-10-20 | 07:49:57

Kommentera inlägget här: