mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Älvsbyn

Kategori: Allmänt

Helgen fullständigt flög förbi! Tråkigt men det var en trevlig visit. Torsdag lämnade vi Fritte hos Alexandra och satte oss på tåget upp.
Fredag morgon mötte mamma upp oss på stationen, soffhäng och massa surr. Blev egentligen inte mycke gjort den dagen.
Lånade mammas bil och åkte upp till Ulf och Sussi. Alltid lika trevligt att komma hem till dom! Så nu har även Martin fått träffa mina beryktade vänner ;)
 
Skickade ett sms till pappa på fredagens morgon. "Är i korsträsk hos mamma och Tommy över helgen. Hör av dig." Vilket han sedan gjorde.. Ett par timmar senare ringde han och ja, de kändes väl lite stelt.
Bestämde ingenting men han ville jättegärna att vi skulle komma förbi.
Lördagen var det ett jävla velande fram och tillbaka men till sist tog jag Martin under armen som stöd och åkte dit.
Lite stelt men vad ska man förvänta sig efter omständigheterna?! Är nöjd över att ha åkt dit men det är ju alltid värst innan man är framme. Man vet liksom inte vad man blir bemött av och hur stämningen är där. Pratade mest om fåren och om gården. Kände inte för att vara så ingående runtomkring något annat känsligt.
 
En pappa är alltid en pappa, om än vägen tillbaka är lång och krokig med många vägspärrar!
 
Lördagskvällen bjöd mamma och Tommy på en hejdundrans brakmiddag! Tre rätter och dom drack givetvis lite gott till det ;) Jag höll mig till loka :P Ganska tidigt i säng för att orka upp och köra hela vägen hem :-)
 
Kökssoffan är på plats, den ska målas och kläs om men det är inte högsta prio just nu. Den står sig superbra i köket :-D Gått igenom mina lådor från vinden hos mamma. En låda bir kupansaker och en med spara. Mina gamla gardiner som man inte vill hänga upp, dom hamnar i en spara kartong dom med! Kanske det bir mode med panellängder sen igen :-P
Skulle egentligen till Ulla idag klockan 8 på rutinkoll, mäta mage och ta prover å sånt men jag ställde in det. Blev dålig igår kväll, mådde illa och blev dålig i magen. Legat vaken länge på småtimmarna. Tar en ny tid under veckan. Hon skulle ringa sen :-D
Två grejer på "att göra listan" idag. Handla och sätta upp nygardinerna i köket! ;-) äntligen!

Kommentarer

  • Moster säger:

    Bra beslut att åka till din pappa, förstår att de va lite stelt, men som du skrev va ska man förvänta sig. Och en pappa är ju alltid en pappa, de kommer han inte undan me... Hoppas bara att de kan bli så för Matilda oxå

    2012-10-20 | 07:47:06

Kommentera inlägget här: