mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Skryt

Kategori: Allmänt

Kanske låter som världens skryt och överdrift men jag är riktigt jävla lycklig för min lilla familj! Martin är helt fantastisk, i allt skulle jag vilja påstå! Oavsett om det gäller Grynet eller mig, han är lugnet i stormen och precis den trygghet som alla önskar sig! 
 
Hormonerna är mer eller mindre borta, no more "Blue Tears" 
Idag mer eller mindre skrattar jag åt hur jag kan ha grinat så för ingenting. Från morgon till kväll! Martin förstår lika lite som jag kring alla tårar men det är okej! Han har funnits där utan att pront måsta haft en förklaring till alla tårar och utbrott! Finns helt enkelt inte en förklaring till allt.
 
Jag skulle nog våga påstå att en graviditet är lika jobbig för partnern som för den havande. Inte det fysiska, det kommer dom aldrig helt kunna förstå men psykiskt påfrestande! Alla oförklarliga hormonutbrott och tårar till förbannelse! Riktigt hemsk kan jag nog erkänna att jag varit stundvis och Martin har bara bitit ihop!
 
Kusinen Linn har varit på besök under eftermiddagen, samtidigt var barnmorskan här på hembesök! Passade perfa, Linn mös med Grynet medans jag och Ulla fikade och pratade om förlossningen samt annat kring Grynet. 
Hon är så himla mysig, blev prat om allt ifrån bakning till te och tandläkare! Haha bästa Ulla!  
 
Kort därpå ringde min pappa! Han kommer hit imorgon :D Ja, kors i taket, Peder!! Han ska göra nå Älvsbyhus i Åre och vill givetvis då komma och hälsa på. Har erbjudit honom sovplats ifall att han vill det, här finns gott om plats för det. Glatt överraskad! 
Risken/chansen finns att jag har för höga och positiva förväntningar som bara blir till pannkaka av allting. 
När jag tänker på pappa tänker jag på hur han var förr, då allting var bra. Jag vet ju att han inte är riktigt densamma men jag hoppas att han finns kvar där någonstans. <3 Han är trots allt min pappa! 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vilken toppen dag för dej/er
    Verkligen bra att saker och ting vänder whoohoo

    2012-12-18 | 04:49:28
  • mamma säger:

    Vilken toppen dag för dej/er
    Verkligen bra att saker och ting vänder whoohoo

    2012-12-18 | 04:49:38
  • maria säger:

    Bra tänkt Kajsa, de som har varit har varit,,,Blicka framåt är nog de bäst ajust nu...Är så glad för din skull <3

    2012-12-22 | 16:50:28

Kommentera inlägget här: