mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Jul i vårt hus!

Kategori: Allmänt

Åkte och handlade på förmiddagen, sjuuukt mycke folk! Puh! Men det gick bra ändå, Martin och Grynet stannade hemma å hade lite egentid :)
 
Martin är på julbord ikväll så jag äter gårdagens middag idag igen. Rotfruktsgratäng med kassler :) gott! Kanske får besök av fina Sara ikväll, det var länge sedan vi sågs sist! 
 
Skinkan står i ugnen, snart klar. Sillen är inlagd och om ca en timma kommer barnmorskan hit med vågen. Vägning av Grynet och sedan lite glögg i soffan! Ladda batterierna inför morgondagen, då ska jag göra Janssons och kanske saffrans-skorpor om energin räcker till det ;)
Snart är allt klart inför julbordet, mamma har gjort endel hemma som dom tar med sig hit och resten är gjort av mig eller färdigköpt! ;p typ kalvsylta gör jag inte, de köper man! ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: