mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Jag har då en fantastisk karl <3

Kategori: Allmänt

Måste medge att jag hela tiden förundras och överraskas över hur bra gubbe jag valt mig!  
Mår stundvis som en kratta efter förlossningen. Sliter i stygnen, obekvämt och otrevligt med allt blod och bindor. Ursäkta utrycket men jag törs knappt bajsa! Brösten gör ont, vårtorna är såriga och jag känner mig allmänt misslyckad som mamma! Att inte kunna amma sitt barn fullt ut känns som världens bakslag! Otillräcklig! Så är det för nästan alla nyblivna mammor men jag känner mig lika värdelös för det! 
 
Hormonerna löper amok och jag kan inte hjälpa det, grinar hela tiden åt allt. ALLT! Men han fixar, ger ersättning och hjälper till med allt kring Grynet, mig och hemmet. Han klev upp klockan fem i morse med henne så att jag kunde somna om och få lite vila efter nästan två timmars stök med amning och blöjbyte.
 
Fick en förtidig julklapp idag, han hade köpt en bröstpump!! :D lycka! Kanske jag får full sprutt på brösten snart!  
Fick även en påse Dumle och Polly, ett paket blöjor, en till nappflaska och två nappar.  
 
Jag köpte dessutom två Siliconnappar till brösten idag, nu går det lite lättare om än jag producerar lite för lite för ett lilla damen ska bli nöjd. I sinom tid.. 
 
 
Var på koll i stan idag. Hon har gått ner mycket men inte för mycket. Ska hålla extra koll under helgen. Hörsel och allt var tipp topp :D 
 
Hushållsvågen kom till användning i andra syften än mat ;-) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: