mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Grynet

Kategori: Allmänt

Så var hon äntligen här, lilla Grynet kom till världen den 11/12-12 klockan 07.53. Hon vägde 3900g och var 49 cm lång! En fullt frisk och fantastisk tös! <3
 
Strax före åtta på måndagskvällen fick jag en liten blödning och lite fostervatten sipprade. Halv tio var vi inne på sjukhuset, fick ett rum. Var då öppen en cm och livmoderhalstappen var ca en cm. 
Finns två hinnor som ska brista innan "vattnet gått". På mig hade bara den ena gått sönder, därav hade bara lite vatten sipprat. 
 
Mellan typ tolv och halv ett lyckades jag vila lite mellan värkarna men från typ ett var det full rulle! Var då öppen tre cm. Lustgasen blev jag bara snurrig och illamående av så den struntade jag i. Hade bestämt mig för att ta epiduralbedövning och inväntade narkosläkaren. Han hade dock fullt upp med ett akut kejsarsnitt, Plötsligt beslutar barnmorskorna att ta hål på hinnan och därefter var förlossningen i full gång!
 
Totalt tolv timmar från att vattnet sipprade hemma tills att jag hade Grynet på bröstkorgen <3 helt sjukt! 
Sju timmar aktiv förlossning helt utan smärtlindring..! Hade aldrig gått utan Martin vid min sida. Världens bästa <3 
 
Klockan fyra på eftermiddagen kom barnläkaren, undersökte Grynet och sedan fick vi åka hem. Skönt att komma hem till sitt egna. 
Har säkert glömt massor men typ så gick det till när våran prinsessa kom till världen! 

Kommentarer

  • Emma Brandt säger:

    vääääärldens sötaste bebis!! :)
    hoppas ni mår bra och att ni har det bra!!

    kramar

    2012-12-17 | 23:53:07

Kommentera inlägget här: