mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

Det går bra nu..

Kategori: Allmänt

.. Inte!! 
Något strul med min bil, går typ inte att lägga i backen vilket innebär att man verkligen måste planera sin körning. Jag kan inte åka ut på byn och parkera i en vanlig p-ficka, måste ju kunna ta mig där ifrån också..
Och när man kommer hem får man antingen parkera mitt på stora grusplan eller med lite tur får man i backen om bilen är tillräckligt varm. Då kan man backa in bilen mot huset, sätta i motorvärmaren och ha den i körriktning!
 
Kunde kanske vara ett typ stag eller nå kullager av något slag som behöver rengöras och smörjas. Eller så kanske det är ett oljebyte som behöver göras i växellådan. Vem vet! Snor kallt ute och jag är definitivt inte kapabel till att försöka skruva nå.
Åsså v70 n.. Där funkar inte motorvärmaren, annars hade ju den varit lämplig att köra runt i byn med. Ingen bil förtjänar att kallstartas när det är kring 20 grader kallt.
 
Söta tomten Lelle har varit i Tallinn på en weekend och kom hem med en stor låda Marianne till mig och lite drickbart till Martin ;) 
Världens bästa svärfar! 
 
Han står dessutom som plan B ifall att våra bilar inte går som dom ska. Han har dygnet runt jour och vi får ta hans bil in till bb om det behövs. 
Det gör han med nöje! Världens absolut sötaste Lelle, vad vore man utan honom?! :) 
 
Men det kan lika gärna bli sjuktaxi eller ambulans in, det vet man aldrig. Martin kanske blir för spak för att köra eller jag kanske vill ha honom vid min sida under resans färd istället för bakom ratten?! Ingen som vet!
 
Jag har målat upp ungefär en miljon olika scenarion på hur både jag och Martin kommer att hantera situationen. Skit svårt! Man vet absolut ingenting före det väl händer. 
 
Blev ett väldigt långt inlägg men det får helt enkelt gå ändå! ;p 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag sa ju de.. Kolla staget.. Men kanske inte du men Martin <3

    2012-12-05 | 05:02:51

Kommentera inlägget här: