mammakajsa.blogg.se

En blogg där jag delar med mig om vardagen som nybliven mamma!

bf idag..

Kategori: Allmänt

Ja då var vi äntligen framme vid 7 december, dagen då vår lille krabat är beräknad att komma. Nu är det bara att ställa in psyket på fjorton dagar till.. Uh!
Igår tänkte jag att nu börjar det nog kanske bli dags. Hade förvärkar från klockan fyra på morgon. De höll i sig hela dagen fram till sex/sju på eftermiddagen. Men givetvis inte så kraftigga att jag ville åka in. Mycket riktigt så avtog det ju sen! Å just nu känner jag ingenting!
Värkarna var mycket kraftigare än tidigare, mer ihållande men det kändes inte riktigt som att det var läge att ringa stan.
Hade varit bra om vattnet kunde gå, pang bom åsså vet man att ungen är med oss inom två dygn! Att bara gå å vänta utan att veta när är skitjobbigt! Barnmorskan sa att det är vanligare att vattnet inte går än att det gör det. Att värkarbetet kan dra igång först och att vattenavgången kommer sen.
Jaha..! Då måst man ju vara lite mer noga med att klocka värkarna. Jag har ingen tidigare vanlig förlossning att se tillbaka på.
Urk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: